За екватором дорожніх робіт

Збігають спекотні літні дні, на черзі – заклопотана осінь. Проте ремонтні роботи на шляхах громади у розпалі. Цей напрямок діяльності місцевої влади для мешканців селища і сіл ОТГ залишається одним з ключових, адже благоустроєна вулиця, центральна дорога – для кожного з нас це зв’язок із зовнішнім світом, куди вирушаємо на роботу, на навчання, за покупками тощо. Ноги, ходова автівки і нерви – найоб`єктивніші експерти стану справ у цій сфері.

Яким би напруженим не був місцевий бюджет, а при його складанні, як перша заповідь, селищними обранцями щорічно резервується певна сума коштів на дороги – те, про що виборці свого депутата на окрузі спитають найперше. І торік, і цього року Варвинською громадою на такі роботи передбачалося майже по чотири мільйони. Зважаючи на вартість асфальту, інших матеріалів і робіт, сума не така вже й захмарна – вийшов би хіба якийсь кілометр суцільної асфальтівки, тож мерія керується дещо іншим підходом. Ремонтують найпроблемніші ділянки тих вулиць і тротуарів, які мають тверде покриття, за необхідності – картами, а також підсипають грунтівки щебенем і відходами фрезерування.

Докладніше про цьогорічні роботи на вулицях селища і сіл громади – у розповіді Сергія БЕЙКУНА, головного спеціаліста відділу економічного розвитку, містобудування, архітектури і ЖКГ Варвинської селищної ради:

– Перелік вулиць і доріг комунальної власності селищної ради, на яких у 2019 році планується провести ремонт дорожнього покриття, було сформовано із врахуванням депутатських запитів, колективних звернень мешканців вулиць та затверджено рішенням виконкому № 45 від 22 березня ц.р. – на 3,9 млн грн. Першочергова увага – центральним шляхам з найінтенсивнішим рухом транспорту: Шевченка, Миру, 9 Травня, Коцюбинського, Ломоносова, Пилипенка, Зарічна, а також місцям загального користування. Було заплановано на ремонт і низку проблемних вулиць селища та сіл Леляки і Калиновиця.

Деякі зміни до переліку у межах визначеної суми вносилися у липні, коли гостро постала необхідність ліквідувати наслідки деформації плит «бетонки» по 900-річчя Варви, де склалася аварійна ситуація.

Станом на серпень із заявленої на рік суми роботи виконано на майже 2,6 млн грн, що значно більше половини всього обсягу. Заасфальтовано центральну алею скверу «Казкове містечко», виконано поточний ремонт проїзної частини і тротуарів по вул. 9 Травня, Миру, Зарічна, Ломоносова, Пилипенка, покриття центральної площі селища.
Із вулиць, котрі очікували ремонту, вже виконано цьогорічні плани на Першотравневій, Кошового, Трудовій, Коцюбинського, Ярославській, Гали­цькій, Соколовського, Рудянській, Одеській, Вороного, Новій, пров. Шев­ченка та ін.

Депутати і члени виконкому тримають на контролі продовження ремонту доріг у селах громади: ц.р. виконано поточний ремонт вул. Садова у с. Калиновиця на 188,6 тис. грн; на вул. Удайська у с. Леляки теж переліком передбачено 189 тис.

Розпочинаються роботи на ділянках тротуарів по вул. Шевченка (від відділення банку «Райффайзен банк Аваль» до вул. Рєпіна; біля ремонтно-шляхової дільниці, вул. Злагоди -, на місці прокладання водогону), облаштовуються безпечні пішохідні переходи згаданої центральної вулиці.

На кількох грунтівках селища облаштування твердого покриття відходами фрезерування вже виконано або триває. Щодо такого покриття можна почути різні відгуки: ті, хто орієнтується, що це за вид робіт і склад матеріалу, схвально ставляться і дякують за те, що забезпечуємо безперешкодний проїзд автотранспорту вулицями, досі, можна сказати, у весняно-осінній період непроїзними. А є й такі, хто думає: «то асфальт вкрали». Коли коштів на такі потреби обмаль, а грунтівок чимало – здешевлений вирівнюючий шар цілком виправдовує свою вартість. У найближчих планах – защебенити вул. Гайова, Підгірна, Пушкіна у Варві і Удайську у Леляках.

Виконавці робіт залучаються через тендерні процедури, частково задіяно до робіт і місцевий райавтодор. Зазвичай, підрядники ліквідовують зауваження щодо якості робіт власним коштом, тож стараються виконувати їх одразу доброякісно, на совість.

Цьогорічний ремонтний сезон триває, проте акумулюємо звернення мешканців громади, проблемні питання до виконання на подальші роки. Безперечно, бажано більше коштів передбачати на дороги, адже всі ми усвідомлюємо: чим менша сума вкладень – тим довшим буде час їх відновлення, тоді як міжремонтні періоди регламентуються своїми стандартами.

Записала Є. Зима,
фото автора