ВІДПОВІДЬ НА ЗВЕРНЕННЯ до громадян-виборців Варвинщини

Резонанс

20 листопада 2021 року на території ринку та деяких державних установ  від імені групи якихось депутатів Варвинської селищної ради було розкидано провокаційні листівки щодо діяльності Варвинської селищної ради.

Зокрема, в листівках порушувались питання начебто «незаконного» закриття шкіл, дитячих садочків, медичних закладів, високих заробітних плат та премій у посадових осіб органу місцевого самоврядування, непрозорості використання бюджетних коштів.

Хотілося б звернути увагу на те, що наведені   факти, викладені однобічно та не відповідають дійсності.

Закриття шкіл та дитячих садочків  є проблемою не тільки Варвинщини, а й усієї України.

Оптимізація мережі закладів загальної середньої освіти за сучасних умов –  одне з найактуальніших та найбільш болючих завдань, покладених на органи місцевого самоврядування. Головна мета  оптимізації освітніх закладів – підвищення якості освіти, створення рівних умов для кожної дитини задля адаптації її в суспільство та формування конкурентоспроможного сільського учня, доступність здобуття безкоштовної вищої освіти, а,  підкреслюю, не лише економія бюджетних коштів.

Необхідність у закритті шкіл та садочків викликана демографічною кризою, яка спостерігається в державі. При цьому найгостріше проблема малокомплектності шкіл проявляється у віддалених селах, де класи можуть налічувати від одного до восьми учнів і вдвічі більше педагогів та обслуговуючого персоналу. Крім того, сільські школи потребують великих матеріальних вкладень, що неможливо забезпечити  через дефіцит  бюджету селищної ради.

Тож закриття малокомплектних шкіл є вимушеним та здійснювалось для підвищення якості освіти та надання ефективніших освітніх послуг  здобувачам знань.  Завдяки ефективнішому  витрачанню бюджетних коштів створюються  кращі освітні умови  для дітей.

Що стосується заробітної плати та премій чиновників, особливо перших осіб, слід зазначити, що дане питання викликає широкий резонанс у населення і ставало неодноразовим предметом обговорення.

Не  секрет, що джерелом формування фонду оплати праці посадових осіб місцевого самоврядування є місцевий бюджет.

Умови оплати праці посадових осіб місцевого самоврядування визначаються органом місцевого самоврядування,  виходячи з умов оплати праці, встановлених Постановою Кабінету Міністрів України від 09.03.2006 № 268 «Про упорядкування структури та умов оплати праці працівників апарату органів виконавчої влади, органів прокуратури, судів та інших органів» та схем посадових окладів згідно з додатками 48-53 і 57.  І сесія не має права на свій розсуд встановлювати заробітну плату голові та посадовим особам місцевого самоврядування.

На даний момент посадовий оклад селищного голови складає 15 000 гривень. При цьому  з січня 2021 року ні селищний голова, ні посадові особи місцевого самоврядування не отримують жодного відсотка премії. Голові, реагуючи на її заяву,  зменшено  відсоток за виконання робіт особливого характеру  з 50% до 25%. Крім того, селищному голові доплата за ранг становить 600 грн, вислуга років – 3120 грн, надбавка  за виконання робіт особливого характеру – 9360. На разі всього нараховується – 28 080 грн; після відрахування  податків на руки селищний голова отримує «чистими» – 22 323 грн, а не 100 тис грн, як було написано в листівці.

Більше того, у Варвинській селищній раді працюють кваліфіковані, досвідчені працівники, а тому вони мають право на гідну оплату своєї праці, розмір якої має забезпечувати достатній життєвий рівень.

Відомості про отримані доходи, включаючи заробітну плату, посадових осіб Варвинської селищної ради відображаються у щорічній декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування.  Декларацію  можна подивитися на офіційному сайті НАЗК.

 Що стосується відсутності прозорості у використанні коштів, то це твердження надумане, оскільки Варвинська селищна рада  та її посадові особи є підзвітними, підконтрольними і відповідальними перед територіальною громадою. Голова, начальник фінансового відділу та начальники структурних підрозділів двічі на рік інформують населення про виконання програм соціально-економічного,  культурного розвитку, виконання місцевого бюджету.

Як вам відомо, кожного року в кінці січня – на початку лютого голова, начальник фінансового відділу та директор КП «Господар»  звітують перед вами, шановні мешканці громади, про свою діяльність,  а щомісячний звіт чиновників не передбачений чинним законодавством.

Формуючи місцевий бюджет на 2022-й рік, 22 та 23 листопада ц. р. керівництво селищної ради запросило головних розпорядників коштів, депутатів селищної ради та громадськість для консультацій. Тож місцевий бюджет формується прозоро та відкрито, обговорюється на засіданні депутатських комісій та приймається на сесії селищної ради і кожен, хто виявляє бажання, може долучитися до раціонального формування місцевого бюджету.

Валентина Саверська-Лихошва,

Варвинський селищний голова