ПОСЛУГА МАЄ БУТИ ЯКІСНОЮ

Варто знати

Сьогодні виникає чимало запитань щодо законності перевірки справності димовентиляційних каналів (ДВК) підприємствами, які не виконують роботи щодо перевірки, а залишають лише квитанції на проплату послуги, погрожуючи, що при непроплаті не буде надано акта, а за це працівники газового господарства припинять газопостачання.

Не вірте жодному їхньому слову! Газовики при відсутності акта про перевірку ДВК не мають ніякого права призупинити газопостачання. Жоден нормативний документ не надає їм на це права. Та і нерадивим горе-пічникам ніхто не надавав права залякувати абонентів заради своєї вигоди. А тепер роз’яснення.

В Правилах безпеки систем газопостачання, в пункті 6.1 зазначено мовою оригіналу: «Безпечну експлуатацію та технічне обслуговування димових та вентиляційних каналів житлових і громадських будинків забезпечує власник». Це говорить про те, що власнику вирішувати питання перевірки справності ДВК. І відповідальність за справність лежить на власнику житлового будинку, а тому йому вирішувати, отримувати послугу від пічників чи ні.

В пункті 6.2 зазначено, що при первинному обстеженні необхідно виконати наступні роботи з перевірки та прочищення димових та вентиляційних каналів. Що визначають при перевірці?

– Відповідність конструкції і використаних матеріалів вимогам проекту

– Прохідність каналів

– Герметичність та відокремленість (не всі пічники знають як її перевіряти)

– Наявність і справність протипожежних розсічок від горючих конструкцій.

– Відсутність смоли на внутрішніх поверхнях і тріщин на зовнішніх.

А також, тяга в димоході, яка вимірюється приладово, та не може бути менше 02 Pa. Такі ж самі роботи необхідно виконувати пічникам і при повторному обстеженні.

Але чи отримуємо ми даний перелік послуг? В кращому випадку – це показ анемометра в районі решітки, а потім квитанція на оплату.

В даних правилах в жодному пункті не вказана міра відповідальності такого підприємства перед абонентом за неякісно надану послугу. Перевіряльники завжди говорять, що при перевірці все відповідало вимогам нормативних документів, а після маємо що маємо.

Тут в абонента виникає запитання: запросити пічника та отримати акт за гроші чи обстежити самому і провести обслуговування та бути впевненому, що біда не настане.

Порада фахівців: там, де немає можливості виконати обстеження самому – скористайтесь послугою пічників, але не тих, які не надають послуги, беручи при цьому гроші. Ті абоненти, які можуть виконати роботи самі, мають чітко дотримуватися періодичності перевірки, а саме: перед початком опалювального періоду!

Для порівняння, не всі власники автомобілів користуються послугами СТО, але утримують авто в належному стані.

Що відносно газовиків. Правила говорять (пункт 5.7) підлягає відключенню від системи газопостачання обладнання житлових будинків із встановленням заглушки при відсутності тяги в димових та вентиляційних каналах.

Що це?

А це те, що при перевірці наявності тяги (не плутати з придатністю до експлуатації ДВК, як зазначено в акті) притуленням шматочка паперу до решітки і коли папір утримується – тяга присутня, а коли не утримується – папір падає, тяга відсутня.

Газовики повинні повідомити власника про відсутність тяги, відключити газові прилади з установкою заглушки, та скласти акт про припинення газопостачання та зазначити причину і рекомендувати абоненту звернутися до фахівців, які виконають роботи з перевірки та приведення каналів до справного стану з наданням акта перевірки для пред’явлення в газове господарство при відновленні газопостачання.

Висновок. Ні в якому разі не користуйтеся послугами організацій, які не в повній мірі надають послуги. Не зважайте на залякування газовиками, які нібито проведуть відключення газових приладів через відсутність акта.

Не викидайте гроші на вітер, а якщо платите, то вимагайте в повній мірі виконання робіт.

 

За матеріалами ЗМІ