ПІСЛЯ НАС “ПОТОПУ” ВЖЕ НЕ БУДЕ…

У комунальній сфері

Цьогорічна весна, рання і знову посушлива, вкотре загострила і у нашому містечку проблеми раціонального використання чи не найважливішого природного ресурсу –води. У окремі дні, коли місцеве комунальне підприємство здійснювало ремонти на поривах водогонів, деякі вулиці відмикалися від водопостачання. Хоч незручності оперативно усувалися ремонтниками, проте на різних кутках селища, надто – віддалених від основних свердловин, однак звучать нарікання на низький тиск у мережі. Є періоди протягом доби, скаржаться варвинці, коли немає змоги користуватися автоматичними пральними машинами, вмикати водонагрівачі або й взагалі просто набрати води для пиття чи господарського споживання.

Яка ситуація нині з водопостачанням у Варві, запитуємо керівників КП «Господар».

Олександр Ломака, головний інженер:

– Всі наші свердловини не просто працюють у штатному режимі, а значно більше, ніж зазвичай, підіймають води. Так, приміром, найпотужніша по вул. Космонавтів щодоби подає більше 740 «кубів», тоді як раніше було близько 400. Днями деякі налагоджувальні роботи нами виконано на «частотнику» цієї свердловини, чим суттєво підсилено тиск у мережі. Проте посушлива весна дається взнаки – хоч основний городній сезон ще не розпочався, але, судячи з обсягів водопостачання і відгуків варвинців, деякі господарі вже почали полив садків, полуниці, підзимових посадок. Значною залишається частка абонентів, котрі, не встановлюючи лічильника, щедро ллють на городи цінну артезіанську водичку. І тоді у одного – «вертушка» на городі, а у іншого – порожні відра. Іншого шляху раціонального використання води, аніж встановлення лічильників, – немає.

Олександр Щербатюк, директор КП:

– На жаль, законодавством не передбачено прямої вимоги до абонента облікувати спожиту воду лічильником. Ця ситуація заводить наші відносини зі споживачами у глухий кут – щоб забезпечити тиск у мережі, ми змушені більше подавати води, а це – перевитрати електроенергії, і водночас оплачувати її фактично нікому. Немало є таких варвинців, хто з ранньої весни і до пізньої осені компенсує нестачу вологи на городах і у садах водопровідною, сплачуючи при цьому, вважаю, за заниженими нормами.

У листопаді минулого року ми ініціювали збільшення поливного періоду, звернувшись до виконкому селищної ради. Потребують перегляду й норми споживання води на одну людину для нарахування без лічильника – ще з 2009-ого вони мінімальні. Дискусії, які завадили ухвалити рішення виконкому, нині нівелюються свіжими цифрами фактичного підйому води на свердловинах – щонайменше на третину більше подається води. Тому знову звернемося до ради з проханням врегулювати це питання. Адже збільшення втрат води (а вилите безобліково на городи і є втратами) тягне не тільки збитки для підприємства, незручності й скарги від добросовісних споживачів, а й можливі штрафні санкції.

Як зазначають комунальники, сподіватися на свідомість кожного абонента у бережливому ставленні до води і розуміння проблем підприємства, на жаль, не доводиться. Хіба збільшення оплати за водопостачання без засобів обліку спонукає, все ж таки, встановлювати лічильники і по-іншому подивитися на реальну цінність такого ресурсу. Адже сьогодні хтось поливає без міри газон, полуницю чи миє автівку під струменем зі шланга, а вже у недалекі часи можемо зазирати у пересохлі криниці.

Певних організаційних зусиль треба докласти й комунальникам: виявляти незаконні підключення до мережі поза «гостьовим» лічильником; обмежувати занадто “хазяйновитих” водокористувачів у встановленні насосів, адже інші тоді потерпають від низького тиску; знайти розумний спосіб не справляти зависокої плати з літніх варвинців, котрі вже просто не в змозі поливати ділянки чи не мають їх – саме ця проблема звучала на виконкомі, коли не було підтримано збільшення поливного періоду.

Як не банально це вкотре прозвучить, але потрібні спільні зусилля – КП, ради і споживачів, аби мати змогу користуватися такими звичними і водночас цінними побутовими благами. Якщо кожен з нас не змінить бездумного споживацького ставлення до води – “потоп” після нас Землі вже не загрожуватиме.

Є. Зима, фото автора.


Довідково.
КП «Господар» ослуговує чимале і тривожне водопостачальне господарство. 5 свердловин, 47,2 км водогонів, більше 300 тис. м куб води щороку подається «на гора», більше 7 тис. абонентів.


Тривожне – бо лініям майже півсторіччя. І поодинокі проекти останніх років з прокладання нових відрізків водогонів чи поточні ремонти на свердловинах головної проблеми застарілих мереж не вирішують. Більше двох десятків поривів щороку ліквідовується ремонтниками підприємства. Понад 30 % піднятої води, здебільшого через безконтрольний полив, залишаються не оплаченими.