Щоб швидше подолати дефіцит пального, який спричинили порушені агресором виробництво і логістика цього важливого ресурсу, в Україні тимчасово скасовано державне регулювання цін на бензин і дизпаливо. Рішення Оперативного штабу при Кабінеті міністрів від 17 травня повідомила перша віцепрем’єрка – міністр економіки Юлія Свириденко. В уряді розраховують, що бізнес буде краще вмотивований, аби оперативно насичити ринок пального.
Урядовці очікують, що граничні ціни на дизпаливо не перевищать 58 гривень, на бензин — 52 гривні за літр. Якщо ж оператори ринку зловживатимуть становищем, проти них запроваджуватимуть санкції. Проте, як коментують експерти паливно-енергетичної галузі, побачимо ціни і за 70 грн.
Припинення постачань пального з Росії та Білорусі й методичне руйнування ворогом української паливної інфраструктури (Кременчуцького НПЗ, десятків нафтобаз і продуктопроводів) – об’єктивні причини для цінового зростання, бажання операторів ринку більше і швидше заробити – суб`єктивна. Постачання пального автотранспортом, залізницею, портами, які залишилися не блокованими – справа теж не проста. Тож згадаймо про ощадливість, приберігаймо “золоте” пальне на дійсно важливі і невідкладні поїздки і діставаймо із гаражів …велосипеди, як роблять, приміром, у Чернігові до відновлення руху громадського транспорту.
Уполювати пальне на заправках Варви – це теж нині певне мистецтво, ціни і якість не радують автомобілістів. Та як би там не було, а ці труднощі, сподіваємося, тимчасові, їх треба просто пережити.
Матеріал розміщено за підтримки Української Асоціації Медіа Бізнесу (УАМБ).