ОЗВУЧЕНО ТАКІ НАМІРИ

Із перших вуст

Існує традиція – після перших …надцяти днів роботи запитувати нового очільника підприємства, чи то установи, чи громади, про перші враження від взятої на плечі «ноші», про плани на новому поприщі. Ось у такому ключі й відбулася розмова із новим директором КП «Господар» Олександром Щербатюком, який очолив КП у вересні цього року, якраз на вістрі проблем скасування тарифу на основну послугу підприємства – водопостачання й водовідведення. Олександр Михайлович запропонував через газету довести споживачам інформацію про якість питної води у селищі, адже за скаргами людей вивчає цю проблему. А принагідно цікавимося враженнями від нової для цього місцевого підприємця діяльності та його подальшими намірами. Отож, короткий виклад розмови.

Чи не злякався роботи у завжди клопіткій комунальній сфері?

Відповідає, діяльність цікава, бо любить творити і бачити результати зусиль, як у реконструкції будівель колишньої котельні, у будівництві приміщення під магазини, котрі провів.

Якою побачив ситуацію на підприємстві?

Вважає роботу КП у попередні роки провальною. На його думку, кошти, сплачені варвинцями за послуги, використовувалися неефективно. У приклад наводить обслуговування каналізації, де бракує спеціалістів – тільки троє слюсарів на всю мережу, кадрова криза і у житлово-експлуатаційній дільниці. На вихідні не передбачалося чергування, тож перше директорське «хрещення» мав у ситуації, коли авралом треба було вирішувати проблему забитої каналізації у одній із квартир. Тому вивчає можливості залучення персоналу на такі потреби, започаткував чергування, задіявши наявних працівників.

Подібна ситуація з обслуговуванням димовентиляційних каналів, спеціалістів для цього готові винаймати навіть після навчання.

Основні ж проблеми наразі – вийти з «піке» скасованих тарифів і грамотно розрахувати нові, продовжити дію дозволу на користування надрами. О. Щербатюк вважає, що попередньому керівництву треба було не чекати накопичення боргів внаслідок різниці між відновленими тарифами 2016 року і фактичними витратами, а вчасно ставити питання перед радою. Вчасно не розпочато і складну дозвільну процедуру на користування водними ресурсами, наголошує він і припускає, що КП доведено до такого стану зумисне.

Чи підтримує рада своє підприємство? Чи знайшов спільну мову з так званими громадськими активістами, які оскаржували тарифи КП у суді?

Нині є розуміння ради, що з бюджету доведеться фінансувати витрати на отримання дозволу на водокористування, на порятунок від боргів, матеріальна підтримка надається. Проте діалог із засновником – радою, складається не завжди гладко і просто. Ось, говорить, приміром, візьмемо варіанти статуту КП, їх три (?!) – з депутатськими ініціативами, від громадськості і діючий нині. Й кожна зі сторін хоче прописати свій контроль над підприємством (штат, видатки тощо). Водночас коли запрошує депутатську комісію на вивчення стану підприємства – охочих немає.

Підприємець із багаторічним досвідом здивований і окремими організаційними методами діяльності ради. Щоденне планування триває годину-дві дорогоцінного часу, відгукується він, виходиш з нього – півдня пропало, а тебе ще чекає купа заяв від споживачів.

Також вважає, що на даному етапі, передвиборчому, над радою тяжіє політична складова, а від того контроль може межувати із зайвим тиском і популізмом.

Розповідає, частково оновився адміністративний персонал КП, спеціалісти вникають у суть роботи, і водночас треба швидко підготувати нові тарифи, освоїти започаткований GPS-моніторинг техніки, обзавестися додатковою технікою для комп`ютеризованого обліку виробничих процесів тощо. Всі ці проблеми обговорювалися на «круглих» столах за участі депутатів, зацікавлених громадян.

Чи знайшов порозуміння з останніми? Шукає. До підготовки норм споживання води для розрахунку тарифів залучав на умовах договору ентузіаста місцевої комунальної тематики Д. Павленка, наданими послугами задоволений. На момент розмови з кореспондентом подібної співпраці з іншим активістом – В.Остапцем, ще не налагодив, але хоче задіяти всіх, хто вносить пропозиції щодо діяльності КП.

Передача місцевого ринку у постійне користування КП – перевага чи проблема?

Із риторики директора – проблема, яку на нього «зіпхнули». Статус землі, як він вважає, потребує вивчення юристами, тому не поспішає укладати договори із тими торгівельниками, хто постійно працює на ринку. Важкий шлейф відносин із колишнім ГП «Ринок» тягнеться й досі – місця роздавалися без законних підстав і люди стали заручниками ситуації. Єдине, що нині може КП, наголошує О. Щербатюк, надавати торгові місця за оплату і забудовувати об`єктами відповідно до плану забудови. Із практичних ініціатив – хоче навести лад у вбиральні, відновити ворота і огорожу, торгові місця, під`єднати ринок до електропостачання, подбати про протипожежну безпеку і охорону.

Якість води. Чи обгрунтовані нарікання споживачів?

Запах сірководню – основна проблема, з якою звертаються люди. Тому було замовлено аналіз води на всіх 5-ти свердловинах. Як запевняють спеціалісти у цій сфері, розповідає директор КП, шкоди здоров`ю цей чинник не завдає, сірководень швидко вивітрюється з води при кип`ятінні, очищенні чи елементарному відстоюванні. Щоб його не було, воду слід забирати із інших горизонтів, а там якість води гірша. Проте планує продовжувати й грунтовніші дослідження. А спонукав вивчати, що ж ми п`ємо, ще й такий випадок: під час робіт на одній із свердловин було виявлено, що неподалік неї у мережу колишнього централізованого опалення якийсь «кулібін» врізав …власну каналізацію. Зрештою, таке небезпечне сусідство нейтралізували.

Обслуговування багатоповерхівок – як неоране поле…

Перші зустрічі з мешканцями будинків – нині за законом про ЖКП їх співвласниками, де КП взялося за управительство, показали: залишається немало тих, хто досі не усвідомлює, що треба брати на себе відповідальність за власний добробут. Олександр теж мешкає у багатоквартирному будинку, щоправда із поверхом пощастило – другий, а от сусіди з першого утеплювали підлогу, з горішнього – полагодили дах. Не чекаючи, що за них це зробить хтось. Коли без освітлення залишився під`їзд, О.Щербатюк вивів його із власної квартири.

Проте як директор згоджується: підприємство має забезпечити той спектр послуг, за які бере кошти. Найближчим часом планує залучити більше електриків, слюсарів для обслуговування комунікацій, вивчати і запроваджувати технічні новації.

Насамкінець дещо узагальнимо плани:

Створити сильну управлінську команду на підприємстві (у складі юристів, економістів, технарів), бо не бачить дієвої методичної допомоги від апарату ради. Щодо персоналу взагалі висловлюється так: я людина не із чиновницької «системи», тому без зайвих докорів сумління звільнятиму тих, хто не справляється з роботою. Бо КП – не «баб­дом», воно має ефективно працювати.

Пройти юридично бездоганно тарифні процедури і встановити такі тарифи, які забезпечать споживачам якісні послуги, а підприємству – можливість розвитку.

Організувати надання необхідних послуг належної якості, навести порядок у цій сфері, бо теж є мешканцем Варви, споживачем тих послуг.

Ось такі думки озвучено директором підприємства на старті свого керівництва. Сподіваємося, з часом матимемо змогу порівняти наміри зі зробленим.

Записала Є. Зима, фото автора.