Комунальники сподіваються на розуміння і підтримку

Хоч розмова із директором селищного КП «Гос­подар» С.Садовим і провідним економістом підприємства В.Долею про стан справ у колективі й відбувалася напередодні професійного свята комунальників, однак говорили ми здебільшого не про святкове – про велике і тривожне господарство, яке обслуговують варвинські комунальники, про те, які труднощі має підприємство і яких, хоч мінімальних, поліпшень потребує, аби споживачі життєво важливих послуг мали належний рівень обслуговування.

– Наші основні послуги – водопостачання і водовідведення, – розповідає керівник підприємства, депутат селищної ради Сергій Садовий. – У дільниці водопостачання трудиться десять працівників, очолює її майстер А. М. Гапон. Виконують обслуговування водомереж, необхідні ремонтні роботи, реалізують заходи інвестиційної програми підприємства – заміну водогонів, насосного обладнання тощо. Так, в останні два роки такі роботи виконано по вул. 40 р. Перемоги – замінено 350 м водогону, у ц.р. плануємо тут ще 100 замінити, щоб поліпшити водопостачання мікрорайону „Аеродромний”.

Значні роботи виконали по За­річній – проклали 750 м, і тиск у водогоні теж підвищився. Застосовуємо сучасні матеріали для робіт, дбаючи про їх якість і довговічність, а не про дешевизну.

Хоч ми вже й звикли більше збирати нарікань і невдоволення, аніж вдячності чи схвалення, проте в останні роки колективом зроблено немало, аби шляхом оптимізації мереж, точкових ремонтів і регулювання тиску подачі води, подекуди шляхом експериментів досягти належного тиску у водогонах, щоб найвіддаленіші куточки селища не потерпали від безводдя, аби обладнання працювало ефективно.

– Завдяки вжитим заходам відчутно знизилася і кількість поривів на лініях, – додає Віта Доля. – Якщо раніше за рік їх було 40-50, то минулого року – до двох десятків. А взагалі ж, дійсно, відповідаємо за господарство непросте і тривожне – більше 45 км водогонів, більшість віком за 30-40 років. Щоб становище поправити, потрібні значні інвестиції. Тоді як для забезпечення поточного обслуговування водопостачання тарифи на послуги не відповідають реальним затратам відсотків на 20, за водовідведення – на 30.

– Дільниця водовідведення, – продовжує стислий екскурс структурою КП директор, – доглядає близько 16 км мереж, очисні споруди. Очолює цю надскладну дільницю Б.В. Кащенко, трудяться 12 працівників. Праця важка, як говоримо, здебільшого невдячна, і у будні, і у вихідні.

Очисні споруди, які обслуговуємо, на жаль, виробили свій ресурс і потребують оновлення. Хоч стоки доводяться до санітарних вимог, проте це питання, як мовиться, на межі. Тому селищною радою ведеться робота щодо залучення державних інвестицій, виготовляється проект.

Також обслуговуємо багатоквартирне житло (внутрішньобудинкові комунікації води і водовідведення, перевірка димовентканалів, освітлення сходових клітин і поточний ремонт покрівель) –це не багато, не мало 45 будинків. ЖЕД очолює М.Д. Полянний. Немало необхідних робіт, як от очищення підвалів, виконуємо безоплатно. За замовленням мешканців могли б і прибудинкові території прибирати.

Немало нарікань звучить на стан житла, особливо покрівель, де за необхідності виконуємо поточний ремонт 10% площі даху в рік. Аби мешканців багатоповерхівок не терзали сумніви, чи відпрацьовано як слід їх плату, маємо задум цей вид робіт видалити з тарифу на утримання житла. Ремонт покрівлі можемо виконувати при потребі окремо за замовленням мешканців.

Дільниця механізації, штат котрої вдалося частково відновити після вимушеного скорочення, задіяна на вивезенні сміття, на роботах з благоустрою, упорядкуванні полігону ТПВ. Бракує нам техніки, в останні роки виконали капремонт асенізаційного автомобіля, коштом власника підприємства придбали тракторець для прочищання тротуарів, мотоблок для догляду за зеленими зонами. Звісно, відчутна нестача тракторів з навісним обладнанням, потрібен новий сміттєвоз, аби послугу вивезення сміття у приватному секторі перевести у більш цивілізоване русло – встановити контейнери і на вулицях селища, щоб варвинці не мусили визирати трактора у години за графіком. Але ж і тут потрібне сприяння і розуміння кожного мешканця – щоб користуватися послугою, за неї слід платити. Нині ж лише відсотків 30 споживачів приватного сектора уклали відповідні договори.

Так, дійсно, життя вимагає завершувати популізм довкола тарифів на житлово-комунальні послуги, як донедавна звучало у раді чи від представників громадськості: не підвищувати, видалити з них те чи інше, урізати місяці, коли справляється оплата за полив присадибних ділянок користувачами без лічильників тощо. Внаслідок несвоєчасного прийняття тарифів, їх невідповідності реальним потребам, значним втратам води за 2017 рік із семи тисяч гривень наприкінці попереднього року ми наростили збитки до 300 тис. Вже у новому скликанні ради ухвалено рішення про надання фінансової допомоги підприємству, що дало змогу уникнути заборгованості із зарплати.

Надалі, якщо ми всі разом хочемо зберегти ті комунальні блага, що маємо у своїх оселях, зберегти власне підприємство, то маємо відповідально поставитися до своєчасності регулювання тарифів, бо досі було так: подаємо їх на затвердження у такому-то місяці року, доки триває процедура їх прискіпливого вивчення, сама електроенергія дорожчає кілька разів.

Безперечно, зважаючи на загальний рівень життя населення, всі потреби, а надто – видатки на капремонт, у тарифи не закладеш, бо тоді б „куб” води коштував би не 11 грн, а, приміром, всі 20, тому підприємство, мешканці Варви покладаються на розважливість, розуміння, підтримку депутатського корпусу і виконкому селища, бо питання придбання техніки, вартісних проектів реконструкції без селищної ради, залучення коштів з держбюджету тощо КП не вирішить.

Але, якими б не були складнощі роботи у комунальній сфері, завершують розмову представники адміністрації КП, ми маємо дієвий, дружний, працьовитий колектив, відсотків на 70 – це освічена, ініціативна молодь, котру доповнює досвід, мудрість старших колег. Всього ж нині на підприємстві трудиться до півсотні працівників.

– Крім виробничих дільниць, значне навантаження лягає і на адмінперсонал КП, – наголошує С.Садовий. Особливо відділ збуту, очолюваний О.М. Кушнерук, бухгалтерію – головний бухгалтер М.О. Обер­нієнко, знаючі і вже досвідчені фахівці – головний інженер Я. Пальоха, провідний економіст В.Доля, юрист А. Тарасенко та інші. Схвальні відгуки про роботу слюсаря контрольно-вимірювальних приладів М. Бойка.

Тому з оптимізмом дивимося в майбутнє, працюємо на покращення якості послуг і їх стабільності. Напередодні професійного свята зичимо колективові і ветеранам комунального підприємства здоров`я, витримки, життєвих гараздів, шани від людей за нелегку працю. Тільки спільними зусиллями ми зробимо життя кожного варвинця комфортнішим.

Записала Є.Зима,  фото автора