Коли вийдемо із тарифного «піке»?..

Із засідання виконкому селищної ради

Серед звітів, традиційних за підсумками попереднього року – про виконання програм соціально-економічного розвитку, благоустрою, бюджету громади, на минулому засіданні виконкому (13.02) обговорювали і звіт директора КП «Господар». Вірніше, окремі проблеми у діяльності підприємства, спричинені «успішним» оскарженням «нашою громадськістю» тарифів на послуги водопостачання і водовідведення та вивезення ТПВ.

Відтоді підприємство мусило здійснити перерахунок для споживачів, відкотившись у тарифах на кілька років назад, і почати заново тривалу процедуру розробки тарифів, а рада постійно на значні суми дофінансовує різницю тарифів та всі інші нагальні потреби КП, аби уникнути комунального колапсу у селищі. Тож природно, що діалог із новим директором «Господаря» О. Щербатюком, який очолює підприємство вже мало не півріччя, члени виконкому розпочали із запитання: коли з`являться нові обгрунтовані тарифи і КП – суб`єкт господарювання, повернеться на самостійні «хліба», вийде на беззбитковий рівень.

Як інформував О. Щербатюк, підготовка нових тарифів на водопостачання і водовідведення триває. Також отримано документацію і щодо тарифу на вивезення ТПВ, а тепер ще і на їх захоронення. 1,5 -2 місяці – такий термін прогнозує на підготовку тарифу по відходах. Нові фахівці КП – економіст, інженер, юристи, вже адаптувалися до комунальної сфери, вивчають законодавство, зазначив директор. Хоча цього разу тариф за 49 тис. грн розробила київська фірма, проте у подальшому підприємство планує самостійно готувати такі розрахунки.

Із впровадженням нових тарифів, принаймні у ІІ-ому півріччі 2020 року, підприємство має працювати без збитків, відповідав на запитання виконкомівців Олександр Щербатюк. На пару гривень на «кубі» вони будуть вищими за оскаржені (рівень варвинських тарифів – середній по області), тож не виключає невдоволення окремих споживачів. Щоб здешевити вартість водопостачання і водовідведення, слід зменшити так звані втрати води – це, здебільшого, безоблікове споживання. Тому розпочнуть встановлення будинкових лічильників у багатоповерхівках, шукатимуть юридичних шляхів, аби і приватний сектор ширше охопити лічильниками. Нині ж підсилили контроль приладів обліку, залучили додатково ще одного юриста, аби ефективніше попрацювати із заборгованістю споживачів.

Виходячи із сумного досвіду попередніх варвинських «тарифіад», зазначила селищний голова В.Саверська-Лихошва, радою теж розроблено чіткий план проходження процедури встановлення тарифів, аби у подальшому не давати формальних підстав оскаржити їх у суді. Фахівці ради і КП мають неухильно відстежувати відповідність процесу законодавству, проте основна організаційна роль – за керівництвом підприємства.

Також того дня ухвалено рішення щодо лімітів споживання енергоносіїв установами громади, надання матеріальної допомоги – 25-и варвинцям на лікування, 45-и учасникам бойових дій на території інших держав та матері загиблого воїна-афганця – до дня їх вшанування, 17-ти молодим родинам – при народженні дитини. До речі, з приємністю відзначали, що стільки малят у Варвинській ОТГ з`явилося лише у січні-лютому, виплати становлять по 5 тис. на кожне немовля.

У рішенні на спилювання аварійних дерев, які після комісійного обстеження надає виконком, цього разу прозвучали й відмови, зокрема, у районі «Вербичок» по вул. Бодянських.

Також виконком визначав спосіб участі батька у вихованні дитини (коли розлучені батьки самостійно не доходять такої згоди), місце проживання дитини (для стягнення аліментів у судовому порядку) та ухвалював інші рішення компетенції органу опіки і піклування, а також вніс технічні зміни до рішення щодо розроблення схеми санітарного очищення селища тощо.

Є. Зима, фото автора

This slideshow requires JavaScript.

Стан КП у звіті директора

ДІЛЬНИЦЯ ВОДОПОСТАЧАННЯ: штатна чисельність – 11,5 од. Кількість артезіанських свердловин – 5. Піднято торік води свердловинами – 328,4 тис. куб. м, найпотужніша діє по вул. Космонавтів – 187,5 тис. куб. м. Протяжність вуличних водогонів – 47,2 км. Кількість поривів на водомережі – 23. Реалізовано води споживачам – 218,4 тис. куб. м, в т. ч. населення – 200, бюджетні організації – 9, інші споживачі – 8,6. Кількість втрат води в мережах – 110 тис. куб. м (33,5 %). Кількість споживачів – 7112 (населення – 6998, бюджетні організації- 30, інші споживачі – 84.

ВОДОВІДВЕДЕННЯ: штатна чисельність дільниці – 10,5 од. Кількість стоків, облікованих на очисних спорудах, – 91 тис. куб. м. Реалізовано послуги: населення – 59,4 тис. куб. м, бюджетні організації – 8,9 тис. куб. м, інші споживачі – 11,2 тис. куб. м. Кількість втрат – 11,5 тис. куб. м. Кількість споживачів водовідведення – 3093, зокрема, населення – 3033, бюджетні організації – 19, інші споживачі – 41. Вивезено нечистот – близько 700 куб. м
Нарахування за послугу водопостачання та водовідведення – 4838,6 тис. грн. В тому числі: населення (з пільгами,субсидіями) – 4084,3 тис.грн., бюджетні організації – 304,5тис.грн, інші споживачі – 449,8 тис.грн.

Сума оплати за послуги водопостачання та водовідведення – 4858,4 тис.грн. Сума заборгованості за послуги водопостачання та водовідведення – 463,3 тис.грн. (населення – 403,2 тис.грн, бюджетні організації -18 тис.грн, інші споживачі – 42,1). Кількість укладених договорів на послугу водопостачання та водовідведення – 1536, абонентів без приладу обліку води – 993.

Кількість споживачів, з якими укладено договір реструктуризації заборгованості – 2, подано до суду заяв про видачу наказів про стягнення заборгованості – 3, із них задоволено – 2. Заборгованість, стягнута через суд – 4,4 тис. грн.

ЖЕД. Утримання будинків: штатна чисельність працівників дільниці – 6,5 од, кількість багатоквартирних будинків, яким надаються послуги з утримання – 2. Проведено обслуговування ДВК у багатоквартирних будинках – 635 , замінено внутрішньобудинкових мереж – 98 м, нарахування за послугу утримання будинків споживачам – 69,8 тис. грн. Надходження коштів від споживачів – 152,1 тис. грн, заборгованість за послуги з утримання будинків – 311 тис. грн.

Управління: кількість багатоквартирних будинків, яким надаються послуги з управління, – 42, нарахування за послугу управління будинків споживачам – 1080,2 тис. грн, надходження коштів від споживачів – 990,8 тис. грн, заборгованість за послуги з управління будинків – 89,4 тис. грн.

ВИВЕЗЕННЯ ПОБУТОВИХ ВІД­ХО­ДІВ: кількість укладених договорів на вивезення ТПВ – 19 з бюджетними організаціями, інші споживачі – 62, з населенням діє публічний договір.
Вивезено ТПВ – 12,9 тис. куб. м, в тому числі: населення багатоквартирних будинків – 4,5 тис. куб. м, населення приватного сектору – 5,1 тис. куб. м, бюджетні організації – 1,3 тис. куб. м, інші споживачі – 2 тис. куб. м. Сума нарахування за послугу – 1141,8 тис. грн, сплачено – 1143,6 тис.грн, заборгованість споживачів за послугу вивезення ТПВ – 55,5 тис. грн.

За матеріалами виконкому.