Бюджет громади очікується напруженим і коригуватиметься за необхідності

Із засідання виконкому

9 грудня відбулося чергове засідання виконавчого комітету селищної ради. Серед основних питань розгляду – проекти програми соціально-економічного розвитку вже укрупненої громади Варвинщини, низки галузевих програм розвитку і фінансової підтримки, бюджету громади на 2021 рік. Хоч бюджет громади поєднає джерела надходжень колишнього району, двох ОТГ і сіл, однак він очікується напруженим. Через спад виробництва, вплив поширення коронавірусу, переведення працівників Гнідинцівського ГПЗ до інших підрозділів тощо вже у 2020 році очікується зменшення надходжень до всіх місцевих бюджетів на 10 млн грн у порівнянні з попереднім роком.

Загальний обсяг доходів у 2021-ому році передбачається у сумі 147,1 млн грн, тоді як потреба у коштах для установ всієї укрупненої громади наразі складає 180 млн грн. Як наголосила начальник фінансового відділу Марина Кузьмич, цифри і доходів, і видатків орієнтовні і зазнаватимуть необхідного корегування у процесі формування бюджету і його виконання.

Бюджет розроблений з урахуванням вимог Бюджетного та Податкового кодексів України та інших нормативно-правових актів. – Інформувала виконком Марина Олександрівна. – Якщо в минулих роках приймалися окремо бюджети Варвинської та Озерянської ОТГ, району та сіл (а це 15 бюджетів), то на наступний рік матимемо єдиний бюджет Варвинської селищної територіальної громади.

Потребу у коштах подали апарат селищної ради, культура, освіта, Озерянська ОТГ і сільські ради колишнього району, районні установи: територіальний центр соціального обслуговування, центр соціальних служб для сім`ї, дітей та молоді, заклади охорони здоров’я. Всі потреби детально проаналізовані, визначено пріоритетність спрямування коштів, заробітна плата врахована відповідно до діючих штатних розписів на даний час з урахуванням збільшення мінімальної заробітної плати з 1 січня та з 1 липня, посадових окладів згідно тарифної сітки на вказані дати (збільшення зарплати очікується З0 %). Потреба на енергоносії та комунальні послуги розрахована згідно діючих тарифів з невеликим підвищенням. По закладах освіти використання енергоносіїв у натуральних показниках враховувалося за даними 2019 року, оскільки у 2020 році використання значно зменшилося за рахунок карантинних заходів.

Під час планування дохідної спроможності бюджету громади враховано зменшення суми ПДФО від найбільших платників громади – Гнідинцівського ГПЗ (із заробітної плати працівників заводу, які переведені до штату ПАТ «Укрнафта» м. Київ), надходження від рентної плати за користування надрами для видобування нафти і природного газу, єдиного податку з фізичних осіб, не враховані разові премії, зменшена сума акцизного податку на пальне та інші ризики, пов’язані з поширенням коронавірусу.

3а 2019 рік сума доходів по загальному фонду всіх бюджетів району складала 130 млн, за 11 міс. 2020 року – 113 млн, до кінця року орієнтовна сума надходжень складе 120 млн грн.

Прогнозна сума доходів на 2021 рік загального фонду складає 105 млн, спеціального фонду – 2,7 млн грн (плата за послуги, що надаються установами, плата за оренду майна, екологічний податок та ін.). З державного бюджету передбачена освітня субвенція в сумі 39,4 млн грн.

Загальний обсяг доходів бюджету громади визначений у сумі 147,1 млн. Повертати державі реверсом доведеться 13,2 млн грн.

Як зазначила головний фінансист громади, у першочерговому порядку планується спрямувати кошти на заробітну плату з нарахуваннями, на харчування, на комунальні послуги та енергоносії для установ, на видатки з благоустрою та на підтримку місцевої вторинної та первинної медицини.

Інші поточні видатки планувалися на функціонування установ, виходячи з їх мінімальних потреб. Як вкотре підкреслила Марина Кузьмич, головний фінансовий документ зазнаватиме необхідних змін, коли остаточно сформується інфрастуктура громади.

Те, що наразі забезпеченість зарплатнею на рівні 9 міс., не варто драматизувати. І в колишньому районі фінансовий рік починався часто з таких розрахунків. Якщо вдасться задіяти невраховані резерви наповнення і економії, надійдуть держсубвенції тощо, можливе перевиконання бюджету буде спрямовуватися на першочергові видатки бюджетних установ. У будь-якому разі треба починати рік хоча б з орієнтовним фінансовим планом, а далі ситуація покаже вихід зі скрути, йшлося на виконкомі.

Ним схвалено проекти бюджету і галузевих програм та спрямовано їх на розгляд чергової сесії селищної ради.

Записала Є. Зима