БЕЗ ПОШТИ СЕЛА НЕ ЗАЛИШАТЬСЯ

Доля листоноші залежить від кількості передплачених газет

«Це ж чому я не завжди з газетками встигав?.. Бо у мене «Рено» не було!»

В останні роки нашу державу залихоманило реформами, адже необхідність системних, послідовних змін назріла й давно перезріла у багатьох сферах її життя. От тільки будь-які новації не завжди втілюються швидко і просто, відтак й людської довіри не знаходять. Осучаснити та оптимізувати свою структуру, покращити якість послуг намагається й „Укрпошта” – оператор з найрозгалуженішою логістичною мережею – від міста до найвіддаленішого сільця. Цьогоріч на Чернігівщини – в області зі значною територією і водночас низькою щільністю населення в сільській місцевості, впроваджується пілотний проект, за яким мобільні поштові відділення мають замінити нерентабельні стаціонарні, працівники яких давно не мають належного навантаження, аби отримувати хоч мінімальну зарплату.

Найбільший острах сільчан, що поштова „автолавка” вряди-годи завозитиме у село пакунок з кореспонденцією, вивантажить десь в установі, та й по тому. І, мовляв, шукай потім свої газети. Відтак вже нині літня передплатна кампанія на періодику у селах йде зі значними потугами. Хоча, як зазначає очільниця Варвинського центрального відділення поштового зв`язку Ірина Коломієць, саме від кількості передплаченої періодики, інших послуг у кожному селі, нині великою мірою залежить, чи залишиться там місцева листоноша, котра працюватиме спільно із мобільною бригадою. Кореспонденція, пенсії, посилки, як і раніше, доставлятимуться додому абонентам, запевняють поштарі.

Коли і як поштова реформа прийде і на Варвинщину – у розмові з Іриною Коломієць:

– Нині впроваджується поштовий „пілот” у трьох північних районах області. За домовленістю з керівництвом області мобільні відділення працюють спільно зі звичними стаціонарними, відпрацьовують найзручніші маршрути, вивчають села, знайомляться з населенням. Придбано 23 сучасні автомобілі „Рено” і „Сітроени” (всього планується 130 автівок на область), обладнані під потреби пересувного відділення.

На початку осені старт роботи мобільних відділень очікується і у нас в районі. На маршрути вийдуть нові сучасні легкові автівки з екіпажем у складі водія, оператора і листоноші. У селах, де за обсягами кореспонденції, фінансових та інших послуг буде потреба у місцевій листоноші, такі фахівці працюватимуть.

Тож нині через районку доведіть людям головну думку: без пошти села не залишаться, і доля листоноші великою мірою залежить від кількості передплачених газет. Чим більше періодики передплатять сільчани, тим частіше курсуватиме автомобіль.

– За критеріями реформи у яких селах району збережуться попередні місцеві відділення?

– Крім Вар­ви, це лише Жу­рав­ка, адже населення має бути не менше 2 тис. осіб. Як і наголошувалося, місцеві листоноші залишаться там, де буде відповідне навантаження. Тож нині це питання залежить від активності, згуртованості листонош і передплатників. Їхатиме до людини поштова автівка з газетою принаймні раз на тиждень – буде змога скористатися й іншими послугами. Це платежі, страхування, кореспонденція, товари тощо. Для сільчан, котрі не мають змоги часто бувати у більших населених пунктах, це важливо і зручно.

– Ірино Валеріївно, сільчани непокояться, що кореспонденція надалі не доставлятиметься кожному передплатнику особисто.

– Планується, що мобільна бригада, заїхавши у село, не тільки забезпечить обслуговування у точці присутності – в приміщеннях сільських установ за домовленістю з місцевою владою, у наших колишніх приміщеннях, а й об`їжджатиме всіх адресатів – доставить періодику, пенсію, листи, посилки, товари на замовлення. Якщо село з більшим навантаженням, то працюватиме з мобільною групою і місцевий поштар.

Тож боятися змін не варто, вони забезпечать більшу оперативність у доставці кореспонденції і товарів, аніж нині піший листоноша на мізерну зарплату.

До речі, зволікання з реформою навпаки погіршує ситуацію з обслуговуванням сільського насення. Ось, наприклад, у нас у Світличному звільнилися два працівники і знайти охочих на такі заробітки не вдається. Хоча б тимчасово залучили листоношу з іншого села.

Так, переформатування роботи будь-якого підприємства до сучасних умов – справа непроста, але поштовики повинні мати повне навантаження і гідну оплату праці, а наші клієнти – належне обслуговування.

Записала Є.Зима