Дестабілізація роботи комунального підприємства – серйозний ризик для всієї громади


Шановні варвинці – споживачі послуг КП «Гос­подар», депутатський корпус селищної ради, активні представники громадськості.

Звернутися до всіх вас спонукав перебіг минулої позачергової сесії селищної ради, на якій не було ухвалено необхідних рішень, аби розблокувати оплату вже виконаних нашим підприємством послуг з благоустрою селища і сіл громади, а також інші, цілком зримі, небезпеки для загальної фінансової ситуації у КП.

Зокрема, у зв`язку з неприйняттям рішень щодо фінансування робіт з благоустрою нині під загрозою фінансова стабільність підприємства і санітарно-екологічний стан громади. Селищна рада заборгувала нам за виконані роботи у попередні місяці року включно з липнем близько 200 тис. грн, не забезпечено такі видатки й на подальші місяці 2019 року. Відтак ми змушені призупинити надання послуг для ради, а йдеться про вивезення сміття від громадських контейнерів, інші транспортні послуги, обслуговування сміттєзвалища тощо.

Послуги з благоустрою є одним з основних джерел забезпечення стабільної роботи підприємства. Хоч з вуст представників депутатського корпусу у ході обговорення на сесії і звучали визначення «відтермінувати, вивчити…» такі видатки, але колектив підприємства розцінює це як затягування вирішення даної проблеми. Вже зараз, у зв`язку із затримкою платежів, працівники, задіяні на благоустрої, були змушені піти у відпустки без збереження зарплатні, адмінперсонал переведено на скорочений робочий день.

Ми готові до всебічного вивчення нашої діяльності, підтримуємо запровадження додаткових заходів обліку і контролю, бо це допоможе всім нам налагодити співпрацю на умовах прозорості і взаємодовіри. За ініціативи депутатів було залучено на перевірку КП аудиторську компанію, також відбулася комплексна перевірка Держпродспоживслужби. Їх висновки – позитивні, за виключенням деяких зауважень від Держпродспоживслужби щодо тарифу на водопостачання, котрі вже виправлено.

Дійсно, цьогоріч видатки на послуги з благоустрою зросли, що, природньо, викликає сумніви депутатів у раціональності використання бюджетних коштів. Проте спричинили збільшення видатків цілком об`єктивні фактори – наш автотранспортний парк за сприяння самої ж ради і місцевого сільгоспвиробника зріс до 14 одиниць техніки, було створено нові робочі місця, також підприємство почало обслуговувати полігон ТПВ, тож робіт виконувалося значно більше. Також не забуваймо, якою складною була цьогорічна зима, тому і на чищенні вулиць від снігу та протиожеледних заходах використовувалося більше техніки, обсяги робіт зросли.

На те, що надання послуг з благоустрою наразі призупинено, невдовзі болісно зреагують мешканці громади. Безперечно, шквал обурення прийматиме селищна рада, тож, припускаю, такі дії можуть бути намаганням скомпрометувати діючу управлінську команду на чолі з головою перед майбутніми місцевими виборами.

Крім питання своєчасної оплати послуг з благоустрою, маємо й іншу проблему, ще загрозливішу для стабільної роботи КП. Завершується оскарження у судових інстанціях різного рівня рішень виконавчого комітету селищної ради щодо ухвалення тарифів на водопостачання і водовідведення, вивезення ТПВ. Хоч до розрахунку тарифів претензій немає, але внаслідок визнання процедурних порушень у ході їх встановлення підприємство буде змушене не тільки повернутися до тарифів 2016 року і щомісячно нести збитки близько 120 тис. грн, а й здійснити перерахунок споживачам на майже 980 тис. грн. Така ситуація може призвести до заборгованості по виплаті заробітної плати та податкових зобов`язань (лише за півріччя при доході близько 4,4 млн грн до бюдженів всіх рівнів нами сплачено 1,6 млн, 37%), поставить під загрозу безперебійне надання послуг споживачам та взагалі існування підприємства.

Хоч КП і не є стороною по справах оскарження тарифів, адже тарифи встановлюються виконкомом ради, проте звертаюся особисто до їх оскаржувачів: своєю активною громадською позицією ви переконливо вказали нам всім на недоліки в роботі виконавської команди ради, комунального підприємства, але завершення судових справ паралізує його роботу і відчутно вплине на якість і безперебійність надання послуг споживачам – вам і вашим землякам.

Тому прошу об`єктивно зважити всі ризики і не наражати на небезпеку існування КП. Ще є змога відкликати позови, які руйнують фінансову стабільність підприємства, у свою чергу ми готові і надалі враховувати у своїй роботі пропозиції активної громадськості і депкорпусу, усіляко сприяти у чіткому дотриманні процедури ухвалення тарифів.

Хоч селищна рада є власником КП, проте заборгованість за договорами на надання їй послуг з благоустрою змушуватиме підприємство вести по відношенню до неї претензійно-позовну роботу, адже вони надавалися за рахунок інших послуг КП і бездіяти у цій ситуації адміністрація підприємства не може.

Також, щоб зберегти стабільну роботу КП і можливість забезпечувати базові комунальні послуги для мешканців громади – водопостачання, вивезення сміття, управління будинками, доведеться звертатися до ради – власника КП, за відшкодуванням збитків підприємства і фінансовою підтримкою – через негативні наслідки скасування тарифів.

Потребуємо допомоги ради і у питанні забезпечення спецдозволу на користування надрами. Близько 500 тис. грн протягом 2015-2019 років витрачено на геолого-економічну оцінку експлуатаційних запасів питних підземних вод. На їх експертизу необхідно 175 тис. грн, інакше в жовтні ц.р. буде анульовано спецдозвіл на користування надрами. Як наслідок – припинення водопостачання у селищі.

Як керівник комунального підприємства прошу всіх, від кого залежить вирішення цих питань, з максимальним розумінням і відповідальністю поставитися до ситуації. Якщо у депутатів є претензії до управлінських рішень з боку адміністрації КП, то будь-якої миті готовий залишити цей пост, про що мною написано заяву на ім`я голови селища.

Але всім треба нарешті чітко усвідомити, якими можуть бути наслідки дестабілізації роботи підприємства, котре надає варвинцям життєво важливі послуги. Доводжу цю інформацію до широкого загалу, адже громада має знати, чому виникла така ситуація і які наслідки очікують всіх нас.

З повагою і надією на порозуміння Руслан Ніязов,
директор КП «Господар»