Варто знати

Обслуговування та ремонт лічильників.

Хто має платити?

Спеціалісти бюро правової допомоги Ні­жин­ського місцевого центру з надання БВПД допомог­ли клієнту відновити його порушені права як споживача природнього газу при плановій повірці, обслуговуванні та ремонті засобів вимірювальної техніки .

Так, у вересні 2016 року до Борзнянського бюро правової допомоги за юридичною консультацією звернувся житель міста Борзна. Чоловік розповів, що газовий лічильник у його будинку був знятий працівниками ТОВ “Чернігів збут” Прилуцького ВР Борзнянської дільниці на планову повірку. Згодом чоловіку повідомили, що лічильник визнано непридатним до подальшої експлуатації, тому клієнт за власний кошт має замінити його на новий. Вислухавши скаржника, працівники бюро від імені клієнта склали звернення до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики та комунальних послуг (НКРЕКП) з проханням надати роз’яснення за ситуацією, що склалася.

У грудні 2016 року борзнянець отримав вичерпну відповідь, де зазначалося про порушення зі сторони ПАТ «Чернігівгаз» вимог положення статті 17 Закону України «Про метрологію та метрологічну діяльність» від 5.06.2014 № 1314 та пункту 6 Порядку подання на повірку, обслуговування та ремонту засобів вимірювальної техніки, що є власністю фізичних осіб. Окрім того, НКРЕКП зобов’язала ПАТ «Чернігівгаз» у двотижневий термін привести ситуацію, що склалася, у відповідність до вимог законодавства України: відремонтувати лічильник газу за рахунок коштів ПАТ «Чернігівгаз» або безкоштовно встановити новий лічильник, оскільки споживач використовує природний газ комплексно.

Довідково. Із відповіді Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики та комунальних послуг (НКРЕКП) відповідно до положень статті 17 Закону України «Про метрологію та метрологічну діяльність» від 5.06.2014 № 1314:

«Періодична повірка, обслуговування та ремонт (у тому числі демонтаж, транспортування та монтаж) засобів вимірювальної техніки (результати вимірювання яких використовуються для здійснення розрахунків за спожиті для побутових потреб електричну і теплову енергію, газ і воду), що є власністю фізичних осіб, здійснюється за рахунок суб’єктів господарювання, що надають послуги з електро-, тепло-, газо- і водопостачання».

«Відповідальність за своєчасність проведення періодичної повірки, обслуговування та ремонту (у тому числі демонтаж, транспортування та монтаж) засобів вимірювальної техніки (результати вимірювання яких використовуються для здійснення розрахунків), що є власністю фізичних осіб, покладаються на суб’єктів господарювання, що надають послуги ».

«У разі якщо лічильник газу, що перебуває у власності споживача, визнано в установленому законодавством порядку непридатним до подальшої експлуатації та ремонту, розрахунок спожитого об’єму природнього газу здійснюється протягом двох місяців з дня письмового повідомлення Оператором ГРМ споживача про визнання лічильника газу непридатним до експлуатації та ремонту відповідно до середньомісячного (середньодобового) обсягу споживання природнього газу за аналогічний період (опалювальний або між­опалювальний) попереднього року або фактичний період споживання (опалювальний або міжопа­лювальний), якщо він становить менш як шість місяців, а в подальшому відповідно до встановлених норм споживання та вимог Закону України «Про забезпечення комерційного обліку природнього газу».

«При цьому, застерігаємо ПАТ «Чернігівгаз» щодо недопущення у майбутньому порушень вимог нормативно-правових актів у частині проведення сервісного обслуговування та удосконалення комунікації із споживачами природнього газу, зокрема, щодо ремонту лічильників газу побутових споживачів.

Враховуючи вищесказане, ПАТ «Чернігівгаз» необхідно у двотижневий термін привести свої дії у відповідність до вимог законодавства України та відремонтувати громадянину N лічильник газу за рахунок коштів ПАТ «Чернігівгаз» або безкоштовно встановити новий лічильник газу, оскільки споживач використовує природній газ комплексно.

Сектору НКРЕКП у Чернігівській області проконтролювати дії ПАТ «Чернігівгаз» та про результати письмово повідомити НКРЕКП у місячний термін».

За отриманням консультації та захистом своїх прав можна звернутися до Ніжинського місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги (м. Ніжин, вул. Богуна, 8 (3-й поверх) або за телефоном (04631) 2-40-05) та його структурних підрозділів (бюро правової допомоги), а також за номером цілодобової телефонної лінії – 0 800 213 103.