ПОЗАЧЕРГОВА – ЦЕ КОЛИ Є ЧЕРГОВІ ПРОБЛЕМИ

Із сесії селищної ради

3 лютого в залі засідань селищної ради відбулася 4 позачергова сесія селищної ради. Хоч особливо резонансних рішень на неї не виносилося, але й з поточних розглянуто такі, що, як мовиться, не терплять зволікань. Хоч знову лунали нарікання опозиційних депутатів щодо якості і поспішності підготовки сесії, проте голова громади В. Саверська-Лихошва, секретар ради М. Гайдай вкотре наголосили: управлінський апарат укрупненої громади нині переформатовується, і робити це слід оперативно, аби незручності початкового етапу якомога менше відчували і мешканці громади, і установи та заклади, котрі забезпечують їх послугами. Далі рада увійде в робочий режим, коли на ретельнішу підготовку рішень, програм, слушних депутатських ініціатив буде більше часу і можливостей.

Розгляд відкривався бюджетним питанням: пропонувалися зміни до селищного бюджету, зокрема, за рахунок вільних залишків селищного бюджету спрямувати 487 тис. грн на зарплату, компенсаційні виплати при звільненні тих працівників сектору освіти Варвинської РДА, які фінансувалися із районного бюджету – бухгалтерії, методкабінету, розрахункової групи. Місцева РДА реорганізується шляхом приєднання до Прилуцької, на виплати від держави можуть розраховувати тільки ті працівники, хто фінансувався з держбюджету. Водночас біля 280 тис. грн залишків варвинського районного бюджету доведеться передавати прилуцькому. Цими коштами хоча б частково можна було розрахуватися з місцевими працівниками, зауважили депутати і наголосили: чому б не спробувати, все ж таки, побороти­ся за них. Маючи чимало фінансових проб­лем, ми повинні рахувати кожну власну копійку,нагадав Микола Бой­к­о з “Рідного дому”. Відтак рішення, яким також передбачалося фінансуван­ня Остапівського і Журавського БК (зарплата, паливо – бл. 40 тис.) наразі не набрало голосів. До наступної сесії пошукають порозуміння з Прилуцькою райрадою (очолює її вихідець з Варви О. Дмитренко, депутатами від Варвинщини обрані О. Гмиря, П. Бакуменко, С. Старенченко та О. Ломака), адже для зворотньої субвенції – повернення варвинських коштів Варві, Прилуцька райрада має ухвалити відповідну програму.

Рішенням сесії селищної ради змінено назву тепер вже громадівського відділу освіти, адже, як аргументував нагальність рішення його керівник В. Кутовий, для випускників готуються документи про здобуття освіти. Також того дня внесено зміни до структури і штату ради: з існуючого відділу виокремлено сектор архітектури, містобудування та будівництва (1 штатна одиниця), одну посаду додано службі у справах дітей. Наразі загальна чисельність радівського штату, куди працевлаштовано чимало працівників РДА, – 95 посад.

Зазнали необхідних змін: програма соціального захисту окремих категорій населення – чіткіше прописано механізми надання допомог, конкретизовано, які документи слід подати тощо (зокрема, для отримання допомоги на новонароджених слід мати акт, що засвідчуватиме факт проживання такої родини в громаді, а не лише реєстрацію); статути комунальних закладів – центру первинної медико-санітарної допомоги і лікарні (для організації конкурсів на контракти керівників, у «первинці» такий конкурс очікується вже в березні, наразі Р. Колодежний – т.в.о. директора, у лікарні контракт переукладено з Ю. Полонцем).

Рішенням про здійснення повноважень у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно, юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань визначено роботу двох реєстраторів, яких у ході завершення децентралізації із РДА переведено до ЦНАПу Варвинської громади. Як зазначила його керівник Н.Бабенко, це важливий крок, адже така робота нині не ведеться у колишніх районах-сусідах, прилуцькі фахівці перевантажені, що створює чимало незручностей тим, кому потрібні послуги реєстраторів. Розблокувати реєстрацію земельних ділянок, і комунальної власності зокрема, вдасться, ухваливши на наступній сесії положення про центр надання адмінпослуг.

Сесія ухвалила звернення депутатів селищної ради до керівництва держави щодо збільшення видатків на пільги і субсидії у зв’язку зі збільшенням комунальних тарифів. Такі рішення – з тих небагатьох, що зазвичай ухвалюються одноголосно.

Серед проблем, що озвучувалися на сесії: необхідність взаємодії з газовою службою, аби у громадах постійно або за графіком працювали їх фахівці на прийомі споживачів; питання демонтажу будівлі колишньої котельні на території першого ліцею. Зокрема, складність демонтажу котельні полягає у спільних із шкільною майстернею плитах перекриття даху, також тут йдуть газові мережі до приватних обійсть, територія яких чомусь визначена впритул до будівлі, що перешкоджає роботі техніки. Очільнику громадівської освіти В. Кутовому доручено пошук організації, яка зможе виконати демонтаж за таких ускладнень.

Обговорювалася на сесії й ініціатива надання кожному обранцю так званих депутатських коштів – можуть використовуватися на допомогу виборцям, придбання того чи іншого для благоустрою громади тощо, проте, як зауважив голова бюджетної комісії В. Небрат, від іменних табличок депутатів-благодійників час відходити, якщо у бюджеті буде зайва копійка – разом спрямувати її на розвиток громади: оновити тротуар чи дорогу, на якесь потрібне придбання тощо.

Є. Зима, фото автора

This slideshow requires JavaScript.