Із засідання виконкому селищної ради

Коли грошей обмаль,

залишається …”наукова організація праці”

Минулий тиждень після нетривалого затишшя у стінах селищної мерії вистрілив двома відкритими заходами – відбулися чергове засідання виконкому – 24 травня, і 26-ого – 11-та сесія-рекордсменка (тривалість – 5 годин, як сіли о 14-ій, так встали о 19-ій, у порядку денному – більше 50 питань). Тож годі й сподіватися, що цього разу відпишуся одним номером. Настільки все було перенасичено, строкато, місцями голосно, що переказувати для читача варто поетапно і вибірково.

Отож, виконком. Збиралися, як завжди, важко. „Нам бракує ще одного чоловічка…” – комусь із обраних телефонувала просто із зали голова. „Чоловічок”, і не один, схоже, справ полишити не могли, але доки тривали перемовини, кворум зібрався (для прийняття рішень треба 10 голосів з 19).

На розгляд виконкому того дня виносилися звіт селищного голови і хід виконання бюджету за І квартал ц.р., порядок розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності, встановлення пріоритету на місце розміщення зовнішньої реклами для одного з підприємців, питання звільнення від оплати за харчування дитини учасника АТО у дитсадку тощо. У різному планували послухати, як триває запровадження нових тарифів на сміття і воду, звернення мешканців однієї з вулиць щодо перейменування.

І у «ворді», і в «екселі», і в «прозоро»…

Засідання В.Саверська-Лихошва розпочала із перепросин, мовляв, обіцяли підготувати паспорти на всі об`єкти благоустрою, але мають лише 28, і у форматі програми Word, а буде невдовзі й в Excel (ніби від того стане чистіше чи економніше?). У паспортах детально розпишуть, що має до обслуговування та чи інша вулиця. Всі охочі члени виконкому і депутати зможуть ознайомитися, внести свої корективи. Одразу обмовилася, що, приміром, викошування трави розраховано на один раз, тоді як по цьогорічному літу доведеться, може, і 5 разів косити. Слід придбати три мотокоси навзамін старим і роторну косарку.

„Ось така наукова організація праці!” – Говорила голова про паспортизацію селищного благоустрою, навіть ніби пишаючись, що зможе виконати те, що спершу здавалося їй нездоланним. От тільки за паперовим переобліком і жорсткою економією на видатках бюджету вже збігли 5 місяців року. У якийсь момент без своєчасного підгортання до колапсу довели звалище , на вулицях, навіть з визначених для ремонту депутатами „на горло”, – ні дзень, ні брязь, а травневі свята Варва зустрічала з травою мало не по пояс. Зате з прапорцями на площі.

Звіт голови розпочався із зимових робіт – розчищання снігу, протрушування тротуарів тощо, і в основному складався з того, що вдалося зробити без особливих матеріальних затрат. Так, виконано планування території по вул. Космонавтів, де отримають свої наділи воїни АТО. З питань створення ОСББ чи подальшого обслуговування багатоквартирного житла управителями (а це може бути тепер і приватна фірма чи фізособа) проведено 18 зборів – нарікання зібрано, однак дахи (найбільша проблема) ремонтувати мешканцям доведеться, схоже, самотужки. Для передачі будинків замовлено документацію в БТІ, а жителі сумнозвісного своїм дахом Миру, 16 на додачу отримають, урочисто чи ні, ще й проектно-кошторисну документацію на дах – власне, замість даху.

Силами „Господаря” відновлено вуличне освітлення на вул. 9 січня, сміття вивозилося транспортом КП, ГПЗ, збирав-вантажив загін благоустрою. Створили й загін копачів для ритуальних послуг, взяли на облік (і наразі це все) дерева з омелою, із залученням небайдужих варвинців проведено кілька суботників на І-ій дамбі, підсипали грунт по вул. Пилипенка на місці прокладеного водогону тощо. А от про ремонт вул. Трудової, де ПКД виготовлено коштом спонсора, покищо й не йдеться. Не згадують і про ті вулиці, на які проектно-кошторисну документацію виготовляли у попередні роки.

Зробити не можна замовчати

Конкурс на подальше виконання послуг з вивезення ТПВ виграв „Господар” (щоправда, цього разу конкурентів і не було). Триває упорядкування документації на існуюче – холодницьке, звалище, аби передати його на баланс КП (надалі його утримання за наполягання нинішнього складу ради здійснюватиметься не бюджетним коштом, а буде закладене у тариф споживачам). Про плани ж щодо облаштування нового звалища на засіданні, як і в ході решти публічних заходів, останнім часом не згадують – чи ще не знайшли ділянку навзамін „Мостищу”, чи й не шукають взагалі? Схоже, для селищного чиновництва у цьому випадку найкомфортніший спосіб вирішити проблему – замовчати її.

З освоєнням коштів на ремонті ДНЗ „Казка” (400 тис. на утеплення) – показовий „бюджет розвитку” від виконкому, і на латанні вулиць (близько 700 тис.) – від „голосних” депутатів, теж не все просто. Потренувавшись у закупівлях оргтехніки через відкриту електронну систему, нині рада спіткнулася – то система „на модерації”, то дефектні акти на вулиці чи садківська документація не такі, як слід, і т.д. „Проблемкою” назвала В.Саверська-Лихошва і енергозберігаючі лампочки для ДНЗ, на встановленні яких на 60 тис. грн. наполягли активісти виконкому й ради. Але після слів депутата Д. Павленка, що він „у курсі”, голова не поточнила для решти, у чому ж суть проблемки. Кажуть, лампочки не підійшли за технічними параметрами і потребують заміни.

А як же наповнення  бюджету?..

Звучало на виконкомі й те, що невдовзі у Варві буде зводитися супермаркет (очікується 50 нових робочих місць) на ділянці між Варвинською ЗОШ і автостоянкою по вул. Ломоносова, землю продано за попередніх каденцій ради. Нинішня ж усіляко сприятиме інвестору. У приватній власності перебуває і майданчик біля приміщення прокуратури, але власника „не вдається змусити будуватися”, зазначила голова.

От тільки у контексті цих прожектів особисто мені не зрозуміло, чому селищною радою „просувається” (забігаючи наперед, зазначу: вже й „просунуто” на 11-ій сесії) зменшення відсотку пайової участі таких забудовників у розвитку селищної інфраструктури. Залучення інвестицій – справа потрібна, але ж і порожній бюджет наповнювати чимось треба. Люди, здатні будувати магазини, бари-ресторани, думаю, в змозі брати й відповідальність за розвиток селища. Відтак, цілком логічне запитання: кого ж нині представляє рада – громаду селища чи інвесторів-забудовників?

До речі, ще один приватний об`єкт – такий собі майданчик-авторинок, теж невдовзі з`явиться на території колишнього ДТСААФу, куди робилися безуспішні спроби перенести сільгоспринок. Відповідно до генплану забудови селища тут не передбачені капітальні будівлі, але це не зупиняє ініціатора. Той же підприємець планує розмістити свій рекламний щит на в`їзді у селище біля зарічанського «трикутника»(дано згоду на пріоритетне право). Голова ж коментувала інформацію так: слава Богу, хай беруть і працюють, лиш би не росли бур`яни. Варто б додати: …і повнилася селищна казна.

Де ж зекономлене?!

Очільниця громади насамкінець звіту поінформувала про суттєву економію бюджету на благоустрої – раніше кликала пробі, коли виділили лише 200 з гаком тисяч, потім вдалося збільшити суму до 600, теж з гаком, а по факту, просячи безкоштовно транспорт чи інші послуги, використано близько 150. Члени виконкому зауважили, що І квартал показав перевиконання бюджету, а ще попишалися, що їх зусилля у економії тією економією увінчалися.

Якщо є перевиконання, запитувала член виконкому Н.Макух, то чому ж цьогоріч постає питання про закриття на ремонт аж на місяць (у попередні роки – по 2 тижні) кожного із дитсадків, і чому про це не поінформовано громаду? Як пояснила голова, без такого заходу цього разу не минеться – треба або приводити до наявних коштів витрати закладів (скорочувати), або зберігати наявні колективи і шукати способи додаткової економії. Один з двох ДНЗ прийматиме на період т.з. ремонту малят, котрих батькам край нікуди подіти. Нагадала мер і про те, що на садківські видатки щоразу мусить у колег по раді кошти „виривати”, тож ми або фінансуємо, або обурюємося…

До речі, покищо забракло у селищній скарбниці, такій зекономленій і перевиконаній, 75 тис. на безкоштовне харчування у ДНЗ дітей учасників АТО, тому на звернення одного такого тата відповіли: „…не передбачено комплексною програмою підтримки військовослужбовців…”

Тарифіада триває

У „Різному” цікавилися ходом встановлення нових тарифів на послуги КП. Економіст КП В. Доля поінформувала про те, що розрахункові матеріали нового тарифу на вивезення сміття (7,5 грн. з однієї особи на місяць) надано членам виконкому, інформацію опубліковано, приймаються зауваження.

На нарікання, що 20 тис. гривень на розрахунок тарифу іншим підприємством викинуто на вітер, відповіла тим, що власних фахівців бракує, бо паралельно йде робота над тарифами на воду і водовідведення. Та, певно, промовчала про головне: просто до своїх фахівців рада довіри не має, оскаржуватиметься все, що б не пропонувалося. Отож, знову: так ми або платимо, або обурюємося…

Розповіли комунальники й про те, що на вимогу Антимонопольного комітету тариф на воду буде диференційовано для споживачів багатоповерхівок і садибної забудови, перші платитимуть більше, бо буде включено витрати на повірку лічильників.

Тарифи на водопостачання і водовідведення, народжені у муках дискусій, будуть вищими нинішніх, але дещо нижчими розрахункових. „Куб” води – на 8 коп, а стоки – на 63, підвів риску у обговоренні тарифіади С.Смаглюк, наголосивши, що комісія стримала апетити комунальників.

Директор же КП С.Садовий у властивій йому манері підтвердив, що нинішній склад ради „порвав усі порядки формування тарифів, порвав усе законодавство, понавигадував собі рішень і сотворив такий тариф, що його ні пером списати, ні словом сказати.” Тобто, фахівцям краще не показувати, а відповідальність за спільну законотворчість – на комунальниках. На мажорній ноті „сядете” – „не дождетеся” (а таки жартували) сторони й розійшлися.

Із числа незагойних і дивних

Коли обговорювали питання розміщення магазинів і МАФів у селищі, члени виконкому із числа педагогів В.Небрат і Т. Хотіна повели мову про те, що з боку селищної ради бракує контролю за тим, чим планують торгувати такі заклади, який їх режим роботи, чому школярі до 5-ої ранку пропадають у таких місцях. І це має бути спільною турботою і громади, і правоохоронців, і батьків, говорили вони.

Низку проблем, незагойних швидко і дешево, вкотре озвучив член виконкому С.Смаглюк: стихійне звалище по вул. Садова, яке вже ліпше назвати стихійним лихом, дорога до „зарічанського” кладовища, котрою можна загубити покійного. Питав він і таке: де наша „вишка”, придбана минулим скликанням для обслуговування вуличного освітлення? Красиво стоїть, навіть у поліетилен запакована – якось так відповів директор КП. Виявляється, цю техніку свого часу придбано без належних документів і до завершення судової тяжби між КП і продавцем вона й „стоїть красиво”. А до робіт на лініях планується залучати сторонніх виконавців.

До дивних питань у обговоренні, а може, просто неосяжних моїм розумінням, відношу такі. Нещодавно встановлено за спонсорські кошти дитячі майданчики у дворах багатоповерхівок, тож мешканці не тільки відмовилися брати участь у встановленні, а й окремі нарікають, що тепер тут збиратиметься … дітвора. Зачувши це, член виконкому і директор гімназії В.Небрат зауважив: всі наступні везіть нам, і приймемо, і разом з батьками встановимо.

Або ось таке: мешканці колишньої вул. 50 років Перемоги раптом схаменулися, що їм ближча минула назва, а не нова – Михайла Галушки, колишнього директора ГПЗ, душевній широті якого Варва завдячує своєю розбудовою. Пропонують заплутану „рокіровку”: їм повернути колишню назву, вул. Нафтовиків, де жив Михайло Олексійович, назвати його іменем, а нинішній Промисловій – накинути Нафтовиків… Член виконкому Т.Хотіна, донька Михайла Галушки, слухала все те мовчки, а мені ж подумалося: оце і є наша пам`ять і вдячність. Виконком постановив відповісти заявникам так: перейменування здійснено із дотриманням процедури.

І ще з дивних. Опісля звіту про виконання бюджету за квартал, озвучила який головний бухгалтер ради Н. Юрченко, розгорілася дискусія (ініціював депутат Д.Павленко), хто ж кому має звітувати. Дмитро Васильович цитував Бюджетний кодекс і наполягав, що про виконання бюджету раді має звітувати казначейство, йому ж відповідали, прикликавши на поміч очільницю казначейської служби і теж члена виконкому, депутата минулого скликання В. Повар, що звітність спільна – звітує рада і звіряється з казначейством. Теоретик і практик говорили довго і голосно, про що – більшість не розуміла, голова знову виправдовувалася, що вона не фінансист і не юрист. Я ж у таких випадках у нотатнику відтичковую: „кошмарили голову”.

У чому задум з`ясування, ініціатор не поточнив, натомість залишив зібрання. А може, просто проблема в тому, що всі і кожен на території селища мають нині звітувати „під козирок” окремим активістам нинішньої ради? Як на їх переконання.

Є.Зима